CÍLE VÝUKY - PRAXE

 

 Začátečníci (nehrající soutěže)

1. Správné držení pálky

2. Správné stínování úderů a pohybů (bez míčku)

a) ping, b) drive,  c) podání, d) čop, e) lift, f) topspin, g) blok, h) smeč, ch) slajs, i) lob, j) stopbal, k) flip

3. Správné střehové postavení 

4. Učit se základní  technice dvanácti úderů 

a) ping, b) drive,  c) podání, d) čop, e) lift, f) topspin, g) blok, h) smeč, ch) slajs, i) lob, j) stopbal, k) flip  

5. Správný pohyb v hracím prostoru

6. Rozvíjet koordinaci a rychlost

Pokročilý (hrající soutěže)

7. Učit se a zdokonalovat podání

a) se spodní rotací,    b) bez rotace,    c) s horní rotací,    d) s boční rotací (kombinovaná rotace)    e) z podřepu,    f)s vysokým nadhozem

8. Učit se a zdokonalovat  příjmy

a) aktivní příjem (lift, drive, topspin, flip)

b) pasivní příjem (čop. ping)

9. Učit se a zdokonalovat třetí útočný  úder 

a) topspinem. b) drajvem

10. Učit se a zdokonalovat – správně technicky měnit údery a postavení.

a) Hra z místa,    b) otevřené kombinace,    c) uzavřené kombinace,    d) hra z pohybu do šíře,    e) hra z pohybu do hloubky,    f) hra z pohybu ve všech směrech

11. Učit se a zdokonalovat v základních vazbách  úderů (pohledem hráče H1):

a) čop H1-čopH2- topspinH1,    b) podání H1–příjemH2 -topspinH1 ,    c) topspin H1- blokH2 -topspinH1,    d) topspinH1- topspinH2-kontrapspinH1,    e) topspinH1- slajsH2- topspin H1,    f) smeč H1 lobH2- smečH1,    g) topspinH1 -blok H2 -driveH1

12. Učit se a zdokonalovat v  taktice hry

a) útočná b) obranná, c) univerzální, d) taktika podání, e) taktika přijmu f) taktika ve čtyřhře e) taktika využití pravidel

13. Učit se a zdokonalovat  pravidlům  stolního tenisu

14. Znát  druhy a vlastnosti 

a)potahů, b) prken

15. Učit se a zdokonalovat  psychickým vlastnostem a přenášet psychické vlastnosti   do hraní

a) koncentraci, b)bojovnosti, c)zdravé sebedůvěře  d) radosti ze hry e)udržovat v sobě pokoj, f)odvaha ,g)rozhodnost

16. Učit se a zdokonalovat v teorii taktiky a přenášet taktiku do hraní

a) zásady taktiky b)členění taktiky, c) Tři fáze taktického jednání

17. Hráč by měl znát  teoreticky  rozdělení úderů z různých hledisek a vědomosti přenášet do hraní

a) bekend (před tělem)

b) Forhend (vedle těla)

c) Podle síly odehrání  (slabá, střední, velká, maximální)

d) Podle délky míčku (krátké, středně dlouhé, dlouhé)

e)Podle pohybu paže( krátké, např. čop, dlouhé např. topspin)

f) Podle rotace míčku (bez rotace, spodní rotace, horní rotace, boční rotace, kombinovaná rotace)

g)Podle místa provedení (nad stolem, v blízké zóně, ve střední zóně, ve vzdálené zóně)

h)Podle charakteru hry (podání, příjem podání, základní údery, útočné údery, obranné údery a protiútočné údery)

ch)Podle momentu odehrání  (ihned po odrazu míčku, ve vzestupné fázy míčku, v nejvyšším bodě míčku, sestupné fázy nad hrací plochou, sestupné fázy pod hrací plochou)

18. Učit se komplexně stolnímu prostřednictvím cvičných setů

19. Učit se komplexně stolnímu tenisu prostřednictvím tréninkových zápasů

20. Učit se komplexně stolnímu tenisu prostřednictvím zápasů na turnajích